Újpest:
787-2637

Krisztinaváros:
 
201-0052

 

 

 

 

   

  MANCSOK

English

  ÚJPEST

  KRISZTINAVÁROS  ELSŐSEGÉLY   (ÚJ!)

VISSZA

  KUTYATARTÓKNAK

  MACSKATARTÓKNAK

  NYÚLTARTÓKNAK

Alacsony vércukorszint (hipoglikémia)

 

A vércukorszint veszélyes csökkenése többféle okból alakulhat ki. A leggyakrabban éhezés, májbetegségek, inzulin túladagolás, a hasnyálmirigy daganat (inzulinóma), nyírfacukor (xilit) fogyasztása vagy más mérgezések és fertőzések állnak a hátterében.

tünetek

  • éhség

  • apátia, gyengeség

  • zavarodottság

  • rángógörcsök

  • kóma 

Mivel az agy a leginkább cukorigényes szerv, viszonylag gyorsan alakulnak ki az idegrendszeri tünetek a vércukorszint súlyos csökkenése esetén. Az első tünetekre érdemes felfigyelni, és gyorsan közbe kell avatkozni, mert hamar súlyosbodik az állapot, és a koma elhulláshoz vezethet. Minden esetben gondolni kell a vércukor szint csökkenésére az alultáplált, a fiatal, a törpe és a felsorolt betegségekben szenvedő állatok esetében.

elsősegélynyújtás

  • etetés

  • cukoroldat vagy méz itatása

  • sürgős állatorvosi ellátás

Enyhe esetekben az állatok megetethetők, ami azonnali vércukorszint emelkedéssel jár. Ha már kialakult a görcsroham, akkor kenjen az állat ínyére vagy ajkának belső felére cukoroldatot (pl. szirupot) vagy mézet. Ha csak csokoládé van kéznél, azt is adhat, de minél feketébb, annál kevesebbet, mert annál inkább mérgező. A fehér csokoládé szinte ártalmatlan, de az étcsokoládé etetését még kis mennyiségben is kerülni kell. Kómás állapot esetén ajánlott a légutak átjárhatóságát is vizsgálni.

 vissza a nyitó oldalra

© MANCSOK

zzzzzz